9 Mayıs 2013

Kitap Önerisi | Son Ada



Bir kitabın kapağına, yazarına bakınca az çok size konusuyla ilgili bilgi verir. Genelde kapağının ilgi çekici olması o kitabı almamıza neden olabilir gibi düşünülse de, ben yazarına göre okumayı seçenlerdenim. 
Son Ada'nın kapağını görünce malumunuz olayların bir adada geçeceğini tahmin ettim fakat Livaneli'nin bu sefer çok farklı bir kitabıyla karşılaştım. Kitabın giriş kısmında Yaşar Kemal'in Zülfü Livaneli ve Son Ada ile ilgili yazısında bahsettiği gibi Livaneli "edebiyatın büyük görkemli kapısından" bu romanıyla girmiştir. Bence de bizlere bambaşka dünyanın kapılarını açmış kendisi.

Hayal gücünüzün sınırlarını zorladığı, kurgusu muazzam şekilde yapılmış, dili yalın, sizi tamamen konunun içine alan, gerçekten öyle bir ada olduğuna inanma noktasına geldiğiniz, yormadan merak duygunuzu kamçılayan mutlaka okunmanız gereken bir roman.

Yaklaşık iki ay önce okumama rağmen hala başucumda duruyor. Gördükçe gülümsüyorum. Ve Zülfü Livaneli'yi çok seviyorum. 


0 yorum:

Yorum Gönder