15 Kasım 2013

Kitap Önerisi | Dönüş




Bu ara kitap önerisi yazma kısmını biraz ertelediğimi söyleyebiliriz. Çünkü bir ay önce okuduğum "Dönüş"ü anca yeni yazabiliyorum. Bu sürecin uzamasında fotoğraf çekme merasiminin etkisi olduğu da belirtmek isterim. İlla her şey bana özgün olsun diyen benliğime söz geçmiyor. Al bir fotoğraf kullan işte di mi?:) Neyse ki istediğim gibi bir fotoğrafı çektim ve artık yorumlarıma başlayabilirim.



Ayşe Kulin'in serisini yaptığı kitapların en sonuncusu Dönüş. İlk ikisini de heyecan ve hevesle iki günde okumuştum, bu da öyle oldu. Ama itiraf etmeliyim ki, en çok Gizli Anların Yolcusu'nu sevmiştim.

Kitabı okurken bahsettiği güncel konulardan dolayı tarihe tanıklık ettiğim hissine kapıldım. Bundan bi' on sene sonra elime bu kitap geçerse, kim bilir ne düşüneceğim. Şimdiden merak ettim doğrusu. Gündem değerlendirmesi aynı fikirde olduğum için de beni rahatsız etmedi. Bu serinin devamı gelecek mi bilmiyorum ama sinema filmi olmasını isterim. Beyaz perdede izlemesi güzel olur. 

Dönüş, kendine, doğrulara, özüne dönüş gibi algılanabilir. Ama bence kadere karşı gelemememizin dönüşü. Başlamadığın yere dönüş de diyebiliriz. 

Kitabın baş kahramanı genç kızın, hayatına dair öğrenmek istediği soruların cevaplarını bulmak için vazgeçmeden mücadele ettiğini görüyoruz. Zaman zaman isyan etse bile en sonunda affetmeyi bildi. Ona yardım eden eli ise geri çevirmedi. Ne olursa olsun merhamet etmekten vazgeçmedi. Ve birini hep çok sevdi...

Dönmek mesele değil aslında. Önemli olan dönmeyi bilmek. 



0 yorum:

Yorum Gönder