11 Ekim 2013

13. İstanbul Bienali / Antrepo 3






Geçtiğimiz Cumartesi günü güzel havayı fırsat bilip soluğu 13. İstanbul Bienali'nde Antrepo No.3'de aldım.  Haftasonu kalabalık olur endişesi taşısam da umduğumdan sakindi. Nedir bu bienal derseniz, tam da şu:



13. İstanbul Bienali’nin başlığı “Anne, ben barbar mıyım?” şair Lale Müldür’ün aynı adlı kitabından alıntıyla küratör Fulya Erdemci tarafından belirlendi. Şiir, edebiyat, ve şiirsellikle sanatın ilişkisini vurgulayan bu başlık, aynı zamanda “barbar” terimiyle, “öteki”leri anlamak için öğrenmemiz gereken veya “gelecek dünya”yı anlamlandırabilmek için keşfetmek zorunda olduğumuz yeni ve bilinmedik dillere de işaret ediyor. 13. İstanbul Bienali’nde, güncel demokrasi biçimlerini sorgulayan, günümüzün mekânsal-ekonomik politikalarını tartışmaya açan, uygarlık ile barbarlık kavramlarını sorunsallaştıran ve bu bağlamda sanatın rolünü yeni ve alışılmışın dışındaki dillerle araştıran işler yer alacak. http://bienal.iksv.org/tr/arsiv/haberarsivi/p/1/806


http://coffeerem.tumblr.com



Benim en çok beğendiğim, "Mevsimler"  adlı çalışma oldu. Sanatçının günlüğünün yer aldığı minik kitapçığı ve projeyi çok samimi buldum. 









Gezi Parkı olaylarına da geniş yer verilmiş Bienald'de.  Çizimler gerçekten harika! Çapulcular mutlaka görmelisiniz.






13. İstanbul Bienali 20 Ekim Pazar gününe kadar hemde bu yıl ilk defa ücretsiz olarak Antrepo no.3, Galata Özel Rum İlköğretim Okulu, ARTER ve SALT Beyoğlu Pazartesi hariç her gün gezilebilir. 

















Detaylı bilgi için http://13b.iksv.org/tr sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder