26 Eylül 2012

Cirque du Soleil - Alegria Gösterisi İzlenimlerim / İstanbul 2012

Dün akşam Ülker Sports Arena'da Cirque du Soleil'in Alegria gösterisini izledim. Ülker Sports Arena'ya ilk gidişimdi. Karşı tarafta olması nedeniyle bir türlü gidememiştim. Ulaşım açısından beğenmemle birlikte yer ve mimari olarak umduğumu bulamadım doğrusu. Dışarıdan bakıldığında sitelerde oturanların kullanması için yapılmış spor kompleksi gibi görünüyor. Yani büyük organizasyonlar için ne kadar uygun olduğu tartışılır. Mesela Kasım ayında yapılacak olan J. Lo konserinde orası nasıl olur düşünmek bile istemiyorum ama Alegria için dogru bir seçim olmuş. Çok büyük bir sahne olmadığı için her kategoriden rahatlıkla izlenebilir.



Alegria'nın müzikleri öyle güzeldi ki, içimi rahatlattı. Sabah uyandığımda kendimi hafiflemiş hissettim. Hatta bu saate kadar Youtube'dan birkaç kere dinledim şarkıları. Şova gelirsek, bambaşka bir dünya ile karşılaştım. Kemiksiz insan ne demekmiş bizzat gördüm ve çalışarak yapılamayacak hiçbir şey olmadığına kanaat getirdim. Hayran oldum, tebrik ettim. 
Gördüm ki, "İnsan isteyince her şeyi yapabilir."miş.

 Onlar gösterilerini yaptıkça benim sırtıma ağrılar girdi. Ama onlara bir şey olmadı. Çünkü orada dans eden vücutları değil, yürekleriydi. 
İzlemeden önce Ayşe Arman'ın yazısını okumuştum. İyiki okumuşum dedim. Kostümleri, maskları ve bu gösterinin nasıl ortaya çıktığını anlatmış bu yazısında. Fotoğraflar paylaşmış, makyaj yaptırıp, kostüm giymiş. Kıskanmadım desem yalan olur. Çokta yakışmış ayrıca :)

İzleyenler arasında pek fazla çocuk göremedim. Zaten gösteri çocuklara mı yetişkinlere mi hitap ediyor, ona da karar veremedim. Kostüm ve müziğe tam puan vermekle birlikte gösterilerin arada kalmışlığını sevmedim. Kısacası benim için sınıfı geçer nitelikte. Yıldızlı pekiyi alamaz ama yinede gecenizi renklendirmek isterseniz, iyi fikir derim.


Not: Birkaç fotoğrafı gizlice çektim ve en sonunda görevliye yakalandım. Youtube'da şarkıları, şovları var ama flaşsız fotoğraf çekimine bile izin vermiyorlar. İlginç gerçekten. 



 Daha fazla bilgi için cirquedusoleil.com 'u ziyaret edebilirsiniz.

1 yorum:

gecekiyafeti.com dedi ki...

merhaba bloğunu yeni keşfettim Paylaşım için teşekkürler ben de beklerim www.gecekiyafeti.com

Yorum Gönder