25 Ağustos 2013

Gezi | Ayvalık - Sarımsaklı


Son birkaç haftadır bu yaz nereye gitsem-ne yapsam diye o kadar çok düşündüm ki, tatile gitmekten vazgeçme ihtimalini bile sevdim doğrusu. 10 günlük tatil için 20 günlük yoruldum desem yeridir ama yinede tatlı yorgunluktu geçti gitti. Tatil bile bitti üzerine :(

Tatil beldelerinin çoğuna gitmiş olmamdan sebep, görmediğim yerlere gideyim dedim bu sefer. Aile ile gidilebilecek yerleri araştırırken yolum ister istemez Ayvalık - Sarımsaklı'ya düştü. Doğru seçim yapmışım fakat tek hatam bayramdan hemen sonraki hafta gitmek oldu. İnanılmaz bir kalabalık vardı çünkü. Denizin içi, kumsal, caddeler, dondurmacılar, cafeler... aklınıza neresi geliyorsa adım atılmıyordu. Aile ile tatil yapmak için ideal bir yer dedim ya, dört günde çocuklu aileler ve çiftlerden başka hiçbir şey göremedim. Kız kıza tatil yapmak için ne kadar uygunsa erkek erkeğe tatil yapmak da o kadar zor. O yüzden erkeklere tavsiyem rotanızı başka yere çevirin.


Genel bakış:Sarımsaklı'yı tarif etmek gerekirse tam olarak Türklerin tatil anlayışına göre bir yer. Ortalama bir Türk ailesi çok rahat eder. Çünkü yabancılar yok denecek kadar az, her şey oldukça ucuz, müzikler genelde türkçe, yemekler türk işi. Antalya ve Marmaris gibi tatil bölgelerinden sonra ilk dikkatimi çeken bu oldu. 







Otel:
Otel açısından seçenekleri oldukça fazla. Çok lüks oteller olduğunu söyleyemeyeceğim ama standartlarda birçok otel bulabilirsiniz. Günlük ortalama 100Tl'ye yarım pansiyon otellerde kalabilirsiniz. Havuzlu ve havuzsuz olarak seçme olanağınız da var. Sanıyorum sadece bir otelde aquapark var o kadar. Onun dışında apart oteller de mevcut.






Deniz: Denizine gelince ummuduğumdan çok daha iyi buldum. Soğuğa yakın bir sıcaklığı vardı. Taş, çakıl, kaya hiçbir şey yoktu. Rahatlıkla girilebilecek kadar temizdi. En güzel tarafı ise otelinizden çıktığınız anda 1-2 dakika yürüyerek plaja varmanız. Görebileceğiniz en uzun sahil şeridi olduğunu da unutmayın.












Gece hayatı:  Gece hayatına gelirsek hemen sadete varabiliriz. Çünkü yok desek yeridir. Bir tane büyük clubu var. Onun da ne kadar büyük olduğunu bilmiyorum çünkü gitmedim. Kumsalda kumların üzerinde canlı müzik dinlemek isteyenler içinse çok alternatif var. Ayrıca çarşının arkasında büyük bir lunapark bulunuyor. Sekolin'de çocuk olmak çok güzeldi. :)




Yakınındakiler:
Sarımsaklı'dan Ayvalık'a oradan da Cunda Adası'na minibüslerle ya da deniz yoluyla geçebilirsiniz. Güneşin en güzel battığı yer Şeytan Sofrası'na yine minibüslerle ulaşabilirsiniz. (Ben nedense hiç merak etmedim. Normalde pek severim ama gitmedim.)


Ortunç Koyu



Yiyecekler:
Çarşının en ortasında  bulunan Leda Dondurma'da mutlaka dondurma yemelisiniz. Uzun kuyruklar bekliyorsunuz ama değiyor.
Ayvalık tostu için tavsiye üzerine Tadım Tost Evi'ne gittim. Sahile çok yakın olduğundan öğle yemeği olarak değerlendirebilirsiniz. 
Yenilmesi gereken bir diğer şey lokma tatlısı ama tatile gidip kilo almayalım diye tadına bile bakmadım valla :)
Birde Cunda Adası'nın sakızlı dondurması meşhur ama ben sakızlı her şeyden nefret ettiğim için yemeyi düşünmedim bile. 




Tekne Turu:
Hem Cunda Adası'nı görmek hemde Ayvalık'ın koylarında denize girmek isterseniz Sarımsaklı'dan kalkan tekne turlarına gitmelisiniz. Akşamları sahilde yürürken turların standlarına uğrayıp bilgi alabilirsiniz. 30-35 TL' fiyatları olan turların içerisinde öğle yemeği ve meyve ikramı da bulunuyor. Ortunç Koyu, Kleopatra Plajı, Akvaryum Koyu en bilindik koyları. 











Cunda Adası:
O kadar güzeldi ki orada kalmak istedim. Kesinlikle turla değil kendi başınıza bir ya da iki gün geçirmelisiniz. Sokakları, restaurantları, Taş Kahvesi çok keyifliydi. Yalnız Cunda Adası'nda denize girilmiyor. Hayal kurmayın benim gibi. :) Sadece gezmeye gidebilirsiniz.















Hediyelik:
Hediyelik için her yerde olduğu gibi mangetler en başta yer alıyor. Fiyatları da aşırı uygun. Onun dışında zeytin ve zeytinyağları hediye için güzel seçim olabilir. Takılar ise istemediğiniz kadar çok.







Ulaşım:
Uçakla İzmir Havaalanın'dan, deniz otobüsüyle Bandırma'dan, otobüs ile birçok ilden direkt Sarımsaklı otogarına gidebilirsiniz.



Bir daha gider miyim?
Yaz tatili için plan yapmadıysanız ve nereye gitsek diye düşünmenize gerek kalmadan rahatlıkla gidebilirsiniz. Aile tatili ve denizi için gidilebilir. 




Fotoğraflar Canon 60D ve İphone 4S'le çekildiğinden kalitelerinde farklılık olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder